söndag 23 maj 2010

Ont det gör ont...............

Nu är jag äntligen klar med häck planteringen. Men oj vad många nya muskler jag hittat i min kropp. Och dom gör attans så ont, varenda en av dom. Eftersom det är en regnig vår i år så var jordhögarna väldigt tunga. Men skam den som ger sej, bra kvinna reder sej själv. KAN SJÄLV. Så det så! Har även besegrat det taggiga rosenbuskarna, så nu är dom ett minne blott. Nästa helg ska det grävas upp en annan del av tomten. Infiltrationen till avloppsbrunnen måste göras om. Inte riktigt vad som ingick i min budget, men måste man så måste man. Som belöning för hårt arbete och tröst för brunns eländet har jag gett mej själv en liten present. Jag har köpt lite nytt garn, så nu har jag påbörjat ännu en "uppånerkofta". Fick hem nya garner på jobbet i fredags. Flera nystan vädjade om att få följa med mej hem, men jag lyckades vänligt men bestämt säga nej till dem. Nej nu ska jag placera mina värkande muskler i soffan och sticka en stund. Ha det så gott.

Inga kommentarer: