söndag 30 maj 2010

Klart!

Nu har jag ny och fin infiltration ! Tack snälla M som lade en hel ledig helg på att hjälpa mej med det här.Kraaaaaaaaaam. Nu ska här tvättas och fixas. Har inte kunnat tvätta på en månad då avloppet inte tog undan så tvätt stuge golvet fylldes med vatten. Jag är verkligen rik som har så snälla och kunniga människor i min närhet. Nu ska bara det här kalaset finansieras också, men det lär väl lösa sej på nåt sätt. Som min mamma säger"ha man hoppe öve hunn, kan man hopp öve rompa å". Översatt till svenska" har man hoppat över hunden, kan man hoppa över svansen också". Vad konstigt det låter på svenska, blir ju inte alls lika talande. Men så är det med jämtskan, finns så många bra ord som bara inte låter sej översättas. Åter till tvätt högen. Kunde väl aldrig tro att jag nån gång skulle tycka att det är kul att tvätta. Men i dag tycker jag faktiskt det:) Ha det.

Inga kommentarer: