måndag 31 maj 2010

Ny frisyr



I gårdagens inlägg skrev jag om långhåriga hundar och lervälling. Det här är min finska lapphund Dezzy. Som ni ser så finns det en del päls för gegga att fastna i. Nu är det dags för henne att lägga av sej vinterkostymen. Brukar ta ett par veckor att borsta ur all under ull. Hon tycker inte alls att det är skönt att bli borstad, det syns väl nästan på hennes min. Så man får ta lite i taget, det här är bara en bråkdel av vad hon brukar tappa varje gång. Nu har det blivit flera inlägg som väl inte direkt varit pysselrelaterade men det här innehåller ju faktiskt lite ull. Nu ska vi fika lite Dezzan och jag, måste ju få lite belöning för att hon så tålmodigt lät sej borstas fast det är så läskigt. Trevlig kväll.

4 kommentarer:

fale artut sa...

Åh, Du! Spara ullen, den kanske går att spinna, eventuelt blandad med lite fårull, så häftigt det skulle bli!

Titias pyssliga hörna sa...

Jag brukar spara ullen,läste om någon som tog på sej att spinna hund ull till garn. Tyvärr tror jag att jag slängde flera påsar i nån stor rensning i gömmorna.Du kan få lite om du vill prova att spinna med Dezzans ull.

Ulrika Nyqvist sa...

Men ÄNTLIGEN har jag hittat hit - trevlig blogg och fina bilder! Hehe, ja, vad tror du om 10 djur i en tvåa på ett jordbruk? Varav 9 långhår, puh, skönt nu när det torkat upp lite iaf:-) Undrar om du har intresse av att vara med på Backgården i sommar, eller vet någon annan? Kostar en slant och man ska jobba några dagar. Ha det gott! MVH Ulrika i Rönningsberg

Anneli sa...

Så fin hon är Dezzan, även med trumpen min... :-)