lördag 15 maj 2010

Första försöket


Första försöket att sticka en (uppifrån och ner kofta) avklarat. Så himla kul att sticka, och tänk ingen montering. Jag tycker det är så otroligt tråkigt att montera stickade plagg. Jag har stickat upp lite restgarner, därav den oregelbundna randningen. Tänkte det fick bli en "slängkofta" att kura i hemma. Har börjat på en till i ett denimfärgat garn. Tack snälla Tant Kofta som delar med dej av detta roliga mönster. Lämpligt väder för stickning nu,regn, regn, regn och åter regn. Längtar efter sol och trädgårdsarbete nu. Väderprognosen inför helgen såg så lovande ut, men plötsligt hade någon ritat dit stora regnmoln. Vart kom dom ifrån? Ja ja regn behövs ju också. Tillbaka till stickningen och soffhörnan igen. Borde kanske göra nåt nyttigt, men det hinner jag väl? Såna saker har ju en underlig förmåga att finnas kvar . Ha det gott tills vi ses igen.

1 kommentar:

liene sa...

Jag håller med dig jag är med helt intraslat i den sorts stickning...man vill inte ha miljoner med delar liksom!