tisdag 18 maj 2010

Färgfrossa



Ibland får jag ett behov av att bara frossa i färger. Här är resultatet av mitt senaste frosseri. Jag har helt enkelt virkat in gamla pulver kaffeburkar. Dom blir bra till förvaring i pyssel rummet. Tur att regnet bara öst ner de senaste dagarna så jag fått sitta med mitt pyssel:) När vädret tillåter har jag en massa trädgårds arbete att ta itu med. Tex plantera en 25 m lång häck, pust å stön! Som om det inte var nog fick jag för mej att bort två gamla gigantiska rosbuskar. Dom rackarna var folkilskna kan jag tala om. Måste försöka kapa ner dem i mindre delar för bortforsling. Då alla bra maskiner och verktyg försvann med exet så blir det ju lite trixigt. Dom rackarna går till anfall så fort jag närmar mej med min lilla såg. Men dom ska få se, nu har dom mött sin överman, eller snarare kvinna. Ja just det måste ju berätta, nu ska jag äntligen få lära mej att spinna på min spinnrock. Många underliga sammanträffanden gjorde att jag hittat en kvinna i närheten som kan lära mej. Ska bli såååååååå skoj. Berättar sen hur det går. Nej nu är det läggdags, jobb i morgon. Gonatt

2 kommentarer:

AnJa sa...

Hittade hit via Fale-bloggen som jag läser ofta och länge. Så kul att ni hittade varann IRL. Och nu har jag visst en till som jag snart återkommer till igen! Jag blev fast här. Vilka underbara Tomtar!!! Och allt annat du gör! En härligt kreativ gör-mig-glad-blogg. Tack!

Titias pyssliga hörna sa...

Tack snälla AnJa, va gulligt av dej.Ha det så gott.