måndag 21 maj 2012

Småpyssel

 Lite småpyssel har det blivit på slutet trots att jag knockades totalt av en förkylning under flera dagar.Var väl en knäpp på näsan för att jag brukar hävda att jag blir minnsan aldrig sjuk även om alla omkring mej är det .Låg nerbäddad i soffan med ömsom frossa och ömsom värmeslag i Lördags när jag skulle ha varit ute och cruisat med mina goa vänner. Så var det med det. Tofflorna ovan virkade jag efter att ha sett Ammiis jättefina tofflor.Helt otroligt men jag hade lyckats memorera hur de var gjorda efter att ha tittat på hennes.Annars brukar mitt minne vara bra men kort. Ännu ett jättebra restgarnsprojekt.
 Som jag sagt tidigare så har ju även jag fått dille på ugglor som så många andra i bloggvärlden. Så i dag har jag knåpat ihop ett par nya grytlappar i form av ugglor förstås.
Hittade fina gardinlängder på kupan som jag bara måste köpa. Men nu kan man ju inte bara köpa, får ju göra nåt av det också. Den här gången vart det leksaksförvaring.Den stora påsen är fodrad lika som den mindre,har dragsnodd typ som gympapåsen jag hade för ca etthundra år sedan. Batteriet i kameran var nästan slut,så det gällde att vara snabb och då lyckades jag klippa av överdelen på påsen.Apropå tyger så verkar ryktet ha spritt sej. Ryktet om att min dörr alltid står öppen för hemlösa tyger.Häromdagen fick jag mail från goa Ammii där hon undrade om några tyger som behövde flytta hemifrån kunde få bo hos mej.Självklart fick dom det!Tack snälla goa Ammii! Nu börjar det bli fasligt fullt i mitt lilla syrum. I samtal med dottern i går kom vi fram till att om man inte får plats med sina pysselgrejer i ett hus med fyra rok där man bor ensam med vovven, då måste det nog vara brist på organisation det handlar om:) Ser att jag gör som jag brukar,bara tjattrar på och glömmer totalt det här med punkter,kommatecken osv. Skickar med några så får ni placera dem där ni tycker...........,,,,,,,,, :)

3 kommentarer:

krajamaria sa...

Utöka pysselrummet bara så rymms allt! ;)

Anonym sa...

Momma E brukade också skicka med några extra skiljetecken!!!!!
Länge leve orden som flödar.....
moster g

Anonym sa...

Håller med Maria, bygg ut! Det kan vi göra i samband med renoveringen som vi pratade om i söndags =)
Tack snälla du för att du tog hand om tygerna som jag äntligen släppt taget om och låtit flytta hemmifrån, det är svårt att hitta bra bostäder nuförtiden. Man vill ju liksom att de får det bra =)
Du är lika duktig som vanligt, tofflorna är jättefina och ugglorna är ju bara såååå söta. Eftersom jag sett förvaringspåsarna i verkligheten, kan jag även intyga att de är superfina.
Kram på dig
/Ammii