måndag 7 maj 2012

Lite smått och gott

Ännu en dominosjal.Den här gången enbart i grå toner.Har stickat kanten i ett öglegarn så det ser nästan ut som en kant av fårskinn.På bilden är den fortfrande opressad.
Mitt måttband och synålarna har fått nya bostäder.Förspilld kvinnokraft skulle min mamma kalla såna här projekt,men jag tycker det är roligt:)
Mobilen har också fått ett nytt fodral bara för att det var kul att sy.

När jag ändå var igång har strykbrädan fått ett nytt överdrag.Ja just det glömde att vända på bilden ser jag.
Virkad väska som man säkert kan ha till något även om jag inte kommit på vad ännu.Även det ett projekt som kom till bara för att det var kul att göra.
Ja det var lite av vad jag pysslat med på slutet.Föresten kan ju tala om att Ammii och jag redan börjat spåna om ännu en dag för oss kreativa. Vår mässa vart ju jättelyckad förutom att vi gärna sett flera besökare. Nu vet vi ju vad vi kan göra annorlunda nästa gång.Man lär så länge man lever.Nu hög tid för lite omvårdnad av trädgården.Vet inte hur många ggr jag full av inspiration har påbörjat vårsysslorna för att sedan åter vakna upp till en snövit värd.Nu måste det väl ändå ha snöat klart för i år?Ha det gott.

4 kommentarer:

krajamaria sa...

Ser att du övat på dragkedjor! För visst sitter det en sådan i den virkade tårtväskan? Eller det rä kanske bara jag som syr fast allt på maskin om det är möjligt...du har säkert sytt för hand här! Mkt fint är det iaf! :)

Titias pyssliga hörna sa...

Tog till den enklaste lösningen,sydde för hand:)

Anonym sa...

Enklaste lösningen, sy för hand??? Jag gillar inte att sy för hand.
Alla dina saker är så fantastiskt fina.
Hur funkar måttbandsfodralet?
Vi tar väl en tur till Lanthandeln i morgon?
/Ammii

Titias pyssliga hörna sa...

Ammii Måttbandet trivs jättebra i sin nya bostad:) Funkar jättebra.Klart vi ska till mysiga lanthandeln!