onsdag 2 februari 2011

Nyspunnet


Den fina lilla härvan har jag spunnit av ett flor som jag fick av Ingela Fale Artut. Det är små glitter trådar i garnet fast det syns inte på bilden. Garnet är jätte mjukt och gosigt, ska sparas till någon speciell stickning. Jag spinner på när det finns tid till det, är ju så roligt. Framöver kommer jag om det vill sej illa ha ofrivilligt mycket tid.Jag har blivit uppsagd på mitt jobb. Som bekant är så växer ju jobben inte på träd i dessa tider. Men vem vet kanske nån mening med det här också.Kan ju vara så att jag skulle bli tillgänglig för världens drömjobb:)

Här har jag stickat vantar i en teknik från Tydal Norge. Man stickar med två trådar. Samma teknik som när man stickar krus i tvåändstickning. Vantarna blir jätte mjuka, tjocka och gosiga. Mönstret är gjort så att det inte blir en höger/vänstervante. Tidskrävande teknik, men det är det värt.Jag har stickat mina vantar med Järbo Fantasi. Beskrivningen finns i Ullcentrums blogg. Ja hade väl inte så mycket mer att komma med i dag.Ha det.

Inga kommentarer: