måndag 17 januari 2011

Mera garn



Nu har det blivit några nya härvor garn. Jag tänkte vänta med att tvinna ihop de entrådiga garnerna tills jag vet vad jag ska göra av garnet. Det rosa garnet är tvinnat till tvåtrådigt. Man borde kanske ha en plan för vad man spinner till för projekt, men just nu är det så mycket jag vill testa så jag bara spinner på.


För ett tag sedan frågade en kund på jobbet om jag skulle hem och skotta snö. Jag sa att jag siktade på en kväll med stickning. Drygt en vecka senare kommer kunden in på jobbet med två stora kassar ullgarn(26 st härvor). Inte fick jag betala för garnet heller. Vilka goa människor det finns. Så nu är jag ännu rikare.Inte bara en massa fin ull, dessutom massor med ullgarn. Vilken LYX!


Nyfiken som jag är så var jag ju tvungen att testa på att färga ull också. Ullen är färgad i micron, väldigt smidigt och snabbt. Plockade hem några överblivna nätbackar från jobbet. Dom är som gjorda för att torka ull i. Bara att stapla upp framför elementet så torkar ullen snabbt. Ja det var väl allt för i dag.

1 kommentar:

fale artut sa...

Ni verkar trivas bra ihop, Fröken Persson och Du!Härligt!