söndag 2 januari 2011

Gott nytt år

Nu har min nya kompis anlänt. Min alldeles egna kardmaskin:) Tack igen alla ni som gav den till mej. Måste vara världens bästa födelsedagspresent. Intill maskinen ligger mitt allra första egengjorda kardflor. Oj vad det är kul att karda nu. Måste ta och beställa lite ull färg. Sen är det bara fantasin som styr. Jag älskar att titta i "Fales" blogg, hennes garner och flor är så vackra. Ofta inspirerade av naturen. Det var faktiskt hennes blogg som väckte mitt intresse för att lära mej spinna. Tack Ingela. Nu är det övning och åter övning som gäller.


På bilden nedan har jag börjat spinna av mitt första flor. Har tänkt att jag ska använda garnet som mönsterfärg i en sjal. Nej nu blir det inget mer i dag. Spinnrocken lockar och drar:) Ha det gott tills vi ses igen. Jodå även om det tar tid mellan uppdateringarna så kommer jag tillbaka. Men nu ska här spinnas:)

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Åh, en egen kardmaskin! Jag blir suktande som ett barn...

Titias pyssliga hörna sa...

Ja visst måste det väl vara världens bästa födelsedagspresent:)

fale artut sa...

Vlken present! Förstår att Du är upptagen, på ett bra sätt!