onsdag 25 augusti 2010

Man i dag ha je had en fale artu en dag


Jag har varit hemma hos goa Ingela (fale artut) i dag. Hon har visat mej grunderna för att spinna. Oj oj vad det var kul, men svårt. Fattade ju vad hon sa, men att överföra det till praktik det var inte så lätt.Mycket man skulle hålla ordning på. Ingela sa att det var jag och inte spinnrocken som bestämde, men jag undrar jag.Den kände nog på sej att jag var osäker och jäklades lite extra med mej*L* Hade med min loppis spinnrock för att höra om den var komplett. Tyvärr hade den lite mindre åkommor som kanske spinnrocks doktorn kan fixa. Men här ska tränas på att spinna så jag lånar en spinnrock av min mamma så länge. Tänk alla fina garner jag fick klämma och känna på, är så superinspirerad nu. Fick även ett fint kardflor och lite råull med mej hem, man blir ju glad i magen bara av att titta på ullen



Här fixar Ingela en härva av mitt tappra spinnförsök.
.


Här är bildbevis på mitt första försök att spinna. Inte så illa va. Skulle nog kunna kallas effektgarn då det kommer små konstiga garntussar med jämna och ojämna mellanrum. Tack snälla Ingela för ett jättetrevligt besök hemma hos er.

4 kommentarer:

Carola sa...

Åh, vilken härlig dag du ser ut att ha haft. Ibland saknar jag mitt kära Jämtland måste jag säga. Kul att se att det finns spinntokiga där uppe i mina hemtrakter också :)

Cecilia sa...

Visst är det roligt?! Och svårt! Jag fick försöka första gången i april, tycker nog att min spinnrock fortfarande har en del idéer om att den ska bestämma, särskilt precis när man ska börja...

fale artut sa...

Tack för i dag! Det var roligt och jag tycker att du var duktig! Heja!

Mia stickar sa...

Du skulle ha sett mitt första (och hitills enda) försök att spinna! Det var effektgarn det!
Vilken fin blogg du har!