tisdag 17 augusti 2010

Pysslig dag

Oj vad jag har haft skoj idag. Risk att det blir tomt i skåpen nu, man kan ju göra så mycket kul av det man hittar i sina skåp.

Här vart ett kakfat av en gammal ljus stake och en udda tallrik som jag ärvt och inte haft hjärta att göra mej av med.



Hade en djup tallrik också.



Här har en av mammas gamla kaffekoppar fått ett nytt användningsområde.Har klistrat fast en enkel liten ljushållare i botten på koppen.



Lite torkade saker i en flaska.En gammal ljuslykta ovanpå. Som handtag vart det en udda silversked.


Ännu en ljuslykta.


Och en till.


Till sist ett kakfat med belysning. Ja det var vad jag pysslat med i dag. Måste också få säga att min stora inspirationskälla nu är Mita mitashantverk.blogspot.com eftersom min tekniska kunskaper inte innefattar att länka till sidor så vill jag iaf nämna henne. Om ni inte besökt hennes sida så har ni verkligen missat något. Så Tack Mita för all härlig inspiration du ger.

1 kommentar:

krajamaria sa...

Fina kakfat! Ja det andra också så klart! Jag har tänkt göra liknande, men inte kommit till skott ännu. Tack för inspirationen! :)
Första advent är det julmarknad i Nordannälden på föreningshuset, jag hoppas du vill komma och sälja dina superfina tomtar mm!?! :)