tisdag 24 augusti 2010

Regnväderspyssel



Två nya "stick kassar"


I dag har jag sytt skräp påsar till sy bordet. Har fyllt blomman med risgryn så den ska ligga stadigt. I kanten på påsen har jag sytt in ett smalt lite stelt plastband, så att påsen ska hålla sej öppen. Knoppen mitt i blomman är fylld med vanlig stoppvadd och fungerar som nåldyna.


Här en lite udda konstruktion. Hade undertråds spolarna huller om buller i en ask. Alltid ihoptrasslade och svårt att se vad man har. Har helt enkelt klippt upp tunn plastslang. Häftat fast med pistol i en gammal tavelram. Nej det är inte jag som kommit på det smarta med slangen. Såg det på nätet, men där var det en mycket mera påkostad tjusig konstruktion. Så det här är min version. Nej du är det dags för lite mat. Ha det.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Snitsigt med spolarna!
Jättesöta stickpåsar, det kan man aldrig få för många av!

krajamaria sa...

Smarta idéer du har! Och du hinner förverkliga de med! :)