torsdag 2 september 2010

Så var det höst då.



September ja då är väl sommaren över för den här gången då. Jag har plockat bort sommaren från min altan och höstpyntat lite istället. Jag älskar hösten, men lite vemodigt är trots allt.


Tänk vad tomt det blir efter alla sommarblommor,tur att hösten bjuder på rönnbär.




Titta vad Fale spunnit till mej! Visst är det bara alldeles för underbart! Ja där ligger man i lä,jag kan bara spinna knorrar än så länge*L* Vet inte riktigt vad jag ska sticka av det.Tillsvidare ska jag bara njuta av att klämma och känna på det. Känns liksom lite agasamt att sticka av ett så fint garn.


Här ett kardflor som snälla Fale-Ingela gjort till mej.Tyvärr ser man nog inte riktigt färgerna på bilden. Men det är JÄTTEFINT! Ska träna lite mer att spinna av min skräp ull innan jag vågar ge mej på det fina floret. Åter till spinnrocken.Det sägs ju att övning ger färdighet*L* Så här ska övas.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser alldeles otroligt fint, höstigt och mysigt ut hemma hos dig. Och handspunnet garn, råull, fina flor och gamla spetsar är rysligt snyggt att exponera i en gammal fin glasburk.