onsdag 7 november 2012

Hej igen

Oj då lyckades visst ladda upp bilder nu helt plötsligt,testade en annan webbläsare  Jag har fått äran att sticka en sjal till Maria av hennes underbara alpacka ull. På bilden ser ni alpackorna som levererat ullen till det underbara garnet och Maria. Hon är föresten lika underbart go som garnerna. Vissa människor kan man bara tycka om. Garnerna i de olika färgerna var väldigt olika att sticka av, det svarta var tex lite halkigt silkesaktigt. Det bruna garnet är så mjukt att man knappt känner det i sina händer. Sjalen är stickad i domino rutor. Har nu stickat sex stycken sjalar i domino, vill inte sticka någon mer :) Lät färgerna i rutorna komma lite oregelbundet då det vart en effekt i sej och garn mängden inte räckte till ett regelbundet mönster. Så vart det en lite uppdatering trots allt då. Har funderat på att lägga ner min blogg då jag är så slö att uppdatera, men har inte riktigt bestämt mej ännu. Men jag läser med glädje era bloggar. Ha det gott i höst stormen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbar sjal, du är fantastisk som orkar sticka så många, jag håller fortfarande på med min första =)
Hoppas verkligen att du inte lägger ner bloggen, går väl bra att uppdatera den när man känner för det, ska aldrig vara ett tvång.
Kram på dig, snart är det pälshelg =)
/Ammii