lördag 24 november 2012

Dörrkrans

 
Julen närmar sej med stormsteg. Kände att det var dags att ändra dörr kransen från höstig, till mera julig. Eftersom jag nyligen gått kurs i skinnsömnad handlar det mesta om skinn nu, alltså fick det bli så även med dörr kransen. Gårdagen ägnade jag åt att med pappas hjälp fixa till en gammal köks soffa. Har länge funderat på att trycka in den i mitt matrums hörn. Kände att det var för stort projekt att först släpa in den utan hjälp, för att sedan släpa ut den om det vart för trångt. Dessutom skulle det snickras ett lock. Mitt hus har väldigt små rum, men jag lyckas ändå knö in en väldig massa  saker, alltför många är jag rädd. Hur som helst nu står soffan på plats, supermysigt vart det. Ännu en grå och regnig dag, så det passar bra att fixa lite julklappar. Så det får bli en stund i syrummet nu. Ha det gott.

1 kommentar:

krajamaria sa...

Så bra att du fick plats med kökssoffan och med ett nytt lock! Är ju så mysigt med kökssoffa! :)