torsdag 16 februari 2012

Inspirerande bloggar


Att titta i Krajamarias blogg ger alltid inspiration. Efter att ha sett hennes fina kjolar måste man ju bara testa att sy en. Så fram med gamla jeans och ett ärvt linne som var lite för stort. Enkelt och snabbt projekt. Klippte bara av den nedre delen av linnet och sydde fast. Sprättade loss lite spetsar som jag kunde använda till lite dekoration. Tycker faktiskt den vart riktigt mysig.

En liten kofta till Nova har det också blivit,tycker den passar till en liten prinsessa.

När jag ändå var igång vart det en matchande filt med ugglor. Jag har nog börjat bli lite hjärntvättad av alla ugglor man ser överallt. Därav ugglorna på filten. Tre avslutade projekt alltså får jag börja på nåt nytt.Hm undrar vad jag ska hitta på för skoj nu. Sugen på att kanske sy något. Ha det gott.

4 kommentarer:

Helena Högberg sa...

Åh vad koftan var fin!

Mia stickar sa...

Jättesöt kofta och filten så superfin!

fale artut sa...

Finfint! Tack för titten! Vi skulle kanske ha en karddag?! Jo, till höger på min blogg kan Du se EnUldenAffär,bara att klicka, där finns Engelsk Långull i massor av färger. Även silke/merino. Gudruns Ullbod har också en del. Men Du kanske ville färga själv?

krajamaria sa...

Snygg kjol du sytt! Roligt att JAG kan inspirera DIG! :)