måndag 28 september 2009


Jaha så har superdatageniet varit i farten igen då. Jag skulle fortsätta på gårdagens inlägg. Berätta tio saker om mej själv tex. Här har jag suttit och svettats och våndats och allt var klart.Vips så försvann allt jag skrivit. Inte ens med hjälp av familjens datageni gick det att hitta den försvunna texten.Så nu får jag vackert börja om från början.Suck!!!!!.Så då kör vi igen då.

Tack snälla söta goa Marie (mormorsbod) för att du valde min blogg. Vilken överaskning! Nu är det ju så att just din blogg är min stora favorit, så hade du inte redan fått denna utmärkelse hade valet varit lätt. Jag hade tveklöst skickat den vidare till dej. TACK!

Så var det dags att försöka berätta tio saker om mej själv igen då. Vad sjutton skrev jag i den så mystiskt försvunna texten?

1. Mina första år tillbringade jag på en gård i fjällvärlden, i väglöst land. Gissar att det är därifrån jag fått mina trollgener. Min kärlek kallar mej för trollungen,och det ligger nog något i det kanske.Men svans det har jag iaf ingen:) Jag har nu snart uppnått den hedervärda åldern 49,men inte deppar jag för det inte. En himla bra ålder tycker jag.

2. Jag har just kommit tillbaka efter att suttit ordentligt fastnaglad i den berömda väggen under flera år. Kan säga att det var mitt pysselintresse som räddade mej från att helt rasa ihop under dessa år.

3. Jag är periodare.Ja när det gäller pyssel alltså. Inget annat. Nu har det ju varit tomtar på loftet ett tag.

4. Jag bor i ett eget litet hus på landet. Rött med vita knutar. Fyra skrubbar och ett kök kan jag ståta med. Jag älskar att göra det mysigt för oss här hemma. Nu när hösten kommit är jag i full gång med att " boa".

5. Jag har två fina ungar. En dotter på 29, en son på 21. Har världens goaste,sötaste, mysigaste barnbarn. Han fyller ett år i Oktober. Måste ju även berätta att jag har två valpvalpar,annars blir det protester från sonen skulle jag tro. Valpvalpar? Jo det är min sons söta hundvalpar det. Man kan ju ha barnbarn av olika sorter.

6.Tycker om att läsa.Gärna böcker om existentiella frågor(stavas det så?).

7.Jag samlar på änglar och nallar.Tycker de symboliserar det viktiga i livet.

8.Jag tycker proportionerna mellan arbete och fritid är väldigt snedfördelade. Jag känner inget behov att arbeta,det är ju pengarna jag är i behov av. Missförstå mej inte,jag menar inte att nån annan ska försörja mej(bidrag eller så). Så jag fortsätter väl med mitt lönearbete tills min stora dröm slagit in.

9.Jag drömmer om en gammal fin lada som jag kan inreda mysigt. Där ska jag sälja mitt och andras hanverk. Garner, tyger och en massa annat mysigt. Jag bor mitt i turiststråket, världens läge. Men det fattas mod och pengar. Men en dag så............

10.Oj redan här.Vad ska jag avsluta med då. Om min pysselkompis Dezzy kanske. Hon är en Finsk Lapphund.Ligger alltid under bordet och håller mej sällskap när jag pysslar. Hon har också bidragit med en massa ull som jag önskar jag kunde göra nåt kul med.Har flera kassar fulla av hennes underull.Kan ju tilläggas att den finns även i soffan, sängen osv:( .


Det var det,måtte allt inte försvinna nu igen. Nu var det dags att skicka vidare dennautmärkelse. Jag vill ge den till :

Linda designs pysselhörna

och

Krajamaria


Det var det, tack för i dag.

2 kommentarer:

krajamaria sa...

Tack snälla!! :) Vad glad jag blir!
Angående punkt nr 9 så är vi många som vet att du kan klara detta! bara genom att sälja dina egna saker kan du lönearbeta mindre. Ser fram mot att besöka "ladan"! :)

Anonym sa...

Mycket intressant läsning. Särskilt den där drömmen om hantverksladan, den har vi gemensamt. Trist med väggen-körningen, sitter själv fortfarande lite fast på tapeten men det börjar lossna så smått. Det slår mig plötsligt att väldigt många av oss hantverkare här i bloggvärlden har drabbats av samma sjukdom och att vi alla hittat vägen tillbaka till livet tack vare handarbetet. Det måste bara betyda att det är en terapimetod så god som någon annan.