söndag 16 augusti 2009

Nickodemus



Så har han kommit till världen då, årets första tomte. Får jag presentera Nickodemus. Känns onekligen lite konstigt att sy tomtar i Augusti. I dag blåser och regnar det så det ser riktigt höstlikt ut, kanske därför tomteinspirationen infunnit sej. Bilden är ju som vanligt dålig, men det kanske syns att Nickodemus har "krusvantar" jättekul att sticka så små vantar. Ska snart iväg och jobba, VILL INTE är ju en riktig pyssel-mysdag i dag. Suck! Känner verkligen inget behov av att jobba, men behovet av pengar finns ju. Skulle lätt kunna fylla min tid med alla projekt som snurrar i huvudet hela tiden. Nej så får man nog inte säga, ska väl vara glad att man har ett bra jobb i dessa tider. Men proportionerna jobb-fritid kunde ju få se lite annorlunda ut tycker jag. Fy vad gnälligt det här vart då ): Skärpning! Ses en annan dag,ha det gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoho sicken fin en! En sån skulle göra sig alldeles utmärkt i min redan alldeles för stora tomtesamling - som jag längtar efter att få plocka fram. Brukar börjar lite smått redan i oktober faktiskt. Och det där med jobbet - tja, jag har alltid också tyckt att det inkräktat på min fritid.