tisdag 7 oktober 2008

Årets första tomte


Så har årets första tomte blivit klar.Jag har nog alltid haft lite förkärlek till tomtar,jättekul att göra såna.Hämtade ett stort paket från Jonic-textil på posten i dag.Så nu har jag material till många nya tomtar.Nu gäller det bara att hitta tiden att sitta och sy.Varje år tänker jag att jag ska börja i god tid med mina tomtar,men ännu har jag inte lyckats göra det.Mycket på gång nu.Bara två veckor kvar tills mitt första barnbarn förväntas komma.Höststormarna har ryckt bladen av träden så en massa krattning väntar på mej också.Spar lite med krattningen och hoppas på att västanvinden skickar över lite löv till grannen.Tanken slog mej att eftersom varje tomte är unik,så bör den ju ha ett eget namn.Så får jag presentera Hampus.Ja det var väl allt för i dag.Ha det gott.

Inga kommentarer: