måndag 24 oktober 2011

Tomtar på loftet


Så var det full fart i tomteverkstan igen då. Julmarknader kräver ju ett litet lager. Vart dessutom uppringd av en kvinna häromdagen som ville ha tomtar till sitt café/butik. Jättekul att någon ber om ens alster, men nu vart det bråttom bråttom:) Satte genast igång att klippa till en massa stommar, sen när turen kom till kläderna upptäckte jag att tyget var nästan slut. Minst en veckas leveranstid, då gick lite av luften ur mej. Passar väl på att fixa lite julklappar under tiden.

Muddar är lagom att sticka när man landat i soffhörnet på kvällarna. Nu har jag gjort det igen, börjat på nya utan att fästa trådar på de färdiga. Att jag aldrig lär mej. Så trist med såna högar.

Har även hunnit med att sticka en klänning/tunika av egenhändigt spunnet garn. Tog härvorna som de kom så den vart lite melerad/randig. På bilden ser den väldigt randig ut, tycker inte den är det i verkligheten. Hur som helst rolig känsla att ha stickat något lite större av eget garn. Mönstret hittade jag i en Dropstidning. Längtar till spinnrocken nu, men det känns långt borta. Åter till tomteverkstan. Ha det gott.

5 kommentarer:

fale artut sa...

Det var en fin tunika, och vilka tomtar!

nattugglan sa...

Fin tunika..o jättehärliga tomtar!! Va du hinner.

Mia stickar sa...

Blir helt tagen av allt fint du gjort!

krajamaria sa...

Snart får jag ta fram min fina vita tomte som du gjort! :)
Fina muddar! Och klänningen gillar jag! :) Kom och inspirera oss på stickcafét på måndagkväll! Och bli inspirerad av alla andra duktiga stickerskor. Jag är så glad att jag får vara med och lära mig, kanske jag också blir en stickerska en vacker dag. :)

Helena Högberg sa...

Vad mycket fint du har gjort!