lördag 8 oktober 2011

Dörrkrans


Inspirerad av Lindas vackra krans var det bara att kravla sej ur soffan och fixa en egen. Orkade inte gå till skogen så det fick bli det som fanns i trädgården. Har lindat en halmstomme med juteväv, sen var det bara att leka loss. Inte så dumt tycker jag.

Jag tror och hoppas att mitt lilla barnbarn inte läser mommas blogg. Den här tröjan ska han få när han fyller hela tre år nästa vecka, storkille nu. Blixten är en av favoriterna för tillfället. Vid ett besök för ett tag sedan fick jag lära mej allt om Blixten, bärjarn och Sally :) Dags att lägga in mer i kaminen, vilken ruggig dag det vart i dag. Men en bra dag för stickning:)

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fin dörrkransen blev! Jag har inte fantasi till sånt! Ditt barnbarn kommer nog att bli överlycklig över mommas tröja!

nattugglan sa...

ÅHH så himla fin krans!!! Blev bra med den fina ängeln víd sidan...o blix tröjan va häftig.. jag stickade en pippi tröja till mitt ena barnbarn som fyllde 4 i sept..o han blev så himla glad.. annars så är blixten en favorit för honom oxå.