söndag 7 mars 2010

Mera mössor



I fredags landade ett paket garn i min brevlåda. En kompis hade varit och köpt garn. Hon ville ha mössor till sej och sin sambo. Så här vart resultatet. Tänk om alla projekt var så här snabba att göra, då skulle man hinna mycket. Så har det gått en ledig helg igen då. Fattar inte att lediga helger går så mycket snabbare än jobbarhelgerna. I går var jag barnvakt till lilla barnbarnet. Vi hade tur med vädret så vi kunde vara ute och leka i solen. Det är märks att det är länge sedan man hade småbarn själv. Tjugotvå år sedan närmare bestämt. Man är på helspänn hela tiden, de små rackarna hinner ju med mycket på väldigt kort tid*L* Lilla A är inne i en testarperiod just nu, man kan ju inte vara riktigt säker på att samma regler gäller i dag som i går. Och speciellt inte när man är med momma, man får ju testa av vad som gäller i hennes sällskap. Ja dom kan dom små rackarna. Och hjälper inget annat då tittar man på momma med sina stora ögon, lägger huvet på sned och fyrar av världens leende. Ja jag är då inte människa att stå emot denna charm. Pratade just med charmtrollets mamma, hon hotade med att sätta honom på bussen till mormor, och hämta igen honom när han var på bättre humör och färdiguppfostrad:) Kan säga att mamman lät helt annorlunda häromdagen när lilleman norpat en tulpan i vasen på köks bordet och leende gav den till sin mamma:) Jag säger som väl alla mormödrar och farmödrar säger, jag har världens goaste lilla barnbarn. Nej nu drar det i sticktarmen, avslutat flera projekt i dag så nu får jag börja på nåt nytt.Härligt! Ha det gott.