torsdag 25 mars 2010

Garnprovning



Länge sedan jag uppdaterade nu igen. Tiden och energin räcker inte riktigt till. Har provstickat lite av de garner vi fått hem på jobbet. Jo då dom kom till sist efter många turer hit och dit. Varma strumpor är ju alltid populärt, så ett litet lager kan ju vara bra att ha. Fler som ville ha mössor så det vart ett par såna också. Nedan en liten tröja som jag stickade bara för att jag hade lust med det. Tänk vissa projekt går det ju bara troll i. I ett tidigare inlägg berättade jag om en tröja som trots att jag följde mönstret till punkt och pricka vart en katastrof. Eftersom jag känner mej själv repade jag genast upp den, och började om efter nytt mönster. Hade jag lagt den åt sidan hade den säkert blivit liggande för all framtid. Nåväl det andra försöket resulterade i en tröja som passade perfekt, och sonen var väldigt nöjd. Häromdagen ringde en ledsen son. En av hundarna hade kommit över tröjan och fixat lite med den. Så nu kommer tröjan hem till mej igen för ännu en vända. Bara att bita ihop och ta tag i det. Tänk att vintern släppte sitt järngrepp till sist. Förra helgen var det premiär för en liten stickstund i solen på altanen, sååååå mysigt. Passade även på att plocka bort grankvistar och sånt som jag pyntat med där ute. Nu vart det ris med kycklingar i istället. Nu när vårkänslorna satt in med full kraft, får jag nåt konstigt behov av att rensa och röja här hemma. Så resten av den här lediga dagen blir det nog till att röja i alla vrår. Konstigt vad det samlas mycket konstigt, vart kommer allt ifrån? Det kan väl inte vara jag som dragit hem alla konstiga och onödiga prylar? Men nu är det ju så att det måste ju liksom ligga till sej innan man kan slänga något. Ha det gott.

Inga kommentarer: