söndag 24 januari 2010

Pysslar på



Nej jag har inte stickat klart sjalen. Varför är det så mycket roligare att börja på nått nytt än att avsluta? Här är det en tröja till sonen på gång. Länge sedan jag stickade nån tröja så det var kul. Mönster och garn är inköpta från Vartofta. Är inte så förtjust i garnet lite vasst och tungstickat. Men efter tvätt så blir det nog bra. Apropå garn, någon som har tips om nån bra bok som lär ut hur man spinner på spinnrock. Jag och Magnus satt en kväll och klurade över min spinnrock. Tack vare honom kom vi fram till att den verkar var komplett.Vi lyckades tom spinna lite på den. Så skönt att ha tekniska människor i sin närhet när man inte hör till den kategorin själv. Som min dotter sa när jag inte fick till något med datorn"Mamma du är så o teknisk ,så det är nästan gulligt" hm vad säger man. Nu är jag så sugen på att lära mej spinna. Alla tips motages med tacksamhet.

Ett par tjocksockar har det också blivit

Här en liten te gömma som jag gjort bara för att det var skoj.

Och till sist en liten "bra och ha om man är bortbjuden" grej. Ja det var väl dagens skörd det. Har gjort lite mera pappersgrejor,men inget jag vill visa upp. Ha det gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kunde inget om spinnande när jag fick tag på min spinnrock i somras. Men det finns ganska mycket på Youtube, mest amerikanska filmer, men även någon enstaka svensk. Jag tror jag sökte på "spinnrock" och sedan gav det sig självt med fler länkar därifrån. Sedan gick det som en dans. Jätteroligt när man får kläm på tekniken.