söndag 3 januari 2010

God fortsättning


God fortsättning på det nya året. Ja så var det över för denna gången då. Julfirande, nyår och födelsedagar. Som om det inte räcker med jul och nyår, så har vi lyckats pricka in min födelsedag på annandagen och dotterns på nyårsafton. Dottern får väl räknas som vuxen nu trettio år, fattar inget hon föddes ju nyss. Nu väntar en veckas ledighet då jag bara ska slappa i soffhörnet med en stickning och titta på mysiga filmer. En väldigt långdragen förkylning och allmänt stressig tillvaro har sugit musten ur mej, så nu ska det bara vilas. Ja jag ska iaf försöka göra det, man tror ju man har så mycket måsten. I går var jag in till stan en sväng för att kolla reorna, men köplusten fanns bara inte där så det slutade med ett besök på Garn boden istället. Där behöver man bara komma innanför dörren så drabbas man av världens habegär, VILL HA gärna ett par nystan av var sort. Nu vart det ett stort nystan (200 g) härligt melerat mohairgarn i bruna toner och två nystan tunt underbart ullgarn. Mohairgarnet har jag redan kastat mej över, det ska bli pulsvärmare och en Moebius till sonens söta flickvän. Ullgarnet skulle jag nog vilja sticka en sjal i spets stickning av. Nej nu kallar stickning och soffhörna på mej. M sitter i andra hörnet och kollar skidåkning , med andra ord det blir en skön stilla hemmakväll här hemma hos oss. Ha det gott, så hörs vi igen.

Inga kommentarer: