tisdag 25 september 2012

Tillbaka igen!



Jodå jag lever även om jag varit osynlig några månader. Jobbet på Mus-olles museum tog all min energi och lite till under sommaren. Visst har det blivit lite pyssel, men inte mycket. För ett par helger sedan gick jag en kurs"sy i pälsskinn" det var verkligen inspirerande,synd bara att det är ett så dyrt material. Men tekniken går ju att överföra till andra material också om man vill. På bilden nedan ser man några underbara alster som vår kursledare Carina Ericsson har gjort.I november blir det fortsättning på kursen,får se vad man ska göra för kul då.
 Jag har även hoppat på projektet "En del av Krokom" . Alla som anmält sej fick en bit ylletyg 40*40 cm. Tekniken skulle vara broderi el aplikation. Jag har nog kanske inte rättat mej riktigt efter det då jag blandat nåltovning och broderi. Hur som helst nedan ser ni mitt bidrag. Nu ska alla lappar sammanfogas till en bonad som kommer att invigas under kulturveckan. Ska verkligen bli spännande att se helheten.
 En kudde på mitt alldeles eget sätt har det också blivit i veckan.
 När jag gick skinnkursen var det många som hade jättevackra små väskor som de hade sina sygrejor i,så då måste ju jag också testa att göra en sådan förstås. Mönster ska finnas hos hemslöjden men jag lyckades inte hitta det, så jag klippte lite som jag tyckte och så här vart resultatet.

Ja det var ett litet livstecken från mej.Jag hoppas det inte dröjer lika länge tills nästa gång jag knåpar ihop ett litet inlägg,men man vet ju aldrig:) Ha det gott i höstrusket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att se dig här i cyberrymden igen =) Tack för en mysig eftermiddag/kväll på stan igår, det är alltid lika trevligt att göra stan med dig :)
Din alster är underbara, jag måste också prova att göra en sån där väska.
/Ammii

krajamaria sa...

Så fin kudde! Nu blev jag inspirerad! :) Väskan blev mycket fin den med!