onsdag 21 september 2011

Nu är det jul igen,nej men snart.


Nu har jag börjat fundera på kommande julmarknader.Förstår inte vad jag är tidigt ute med allt i år. Inte så likt mej. De små kassarna ovan tänkte jag man kan ge bort med en glöggflaska i, eller varför inte ett gott vin. Jag gillar att göra saker där man får blanda lite olika handarbete, sömnad, broderi och virkning vart det på dessa kassar. Måste säga att det tog emot lite att sätta bollfrans på kassen längst till höger, men det verkar ju vara inne igen. Känns ju bra att använda upp lite av allt man samlat i sina förråd också.

Här är det ett gäng pulsvärmare. Roligt projekt då man blir snabbt klar och kan kasta sej över nästa idé. Köpte ett nytt garn som ser ut nästan som fårpäls när man stickat av det. Jätteskönt att ha emot handleden. Garnet heter Moa och kommer från Järbo. I går var jag på garn safari. Det vill säga man åker runt i trakterna och hoppas på att det dyker upp nån garnaffär. Hittade en trevlig affär i Åre, Kaki heter den. Som vanligt vart det lite onödigt mycket handlat. Får väl hoppas att jag får igen lite av det på årets marknader. I dag har det varit en underbart fin höstdag. Passade på att öka på svampförrådet. Många trattisar vart det. Nu skriker min mage på mat, kanske man skulle provsmaka lite av svamparna. Ha det.

2 kommentarer:

fale artut sa...

Så fint Du gör! Det var våra får Du såg nere vid Museet!

metamorphosis sa...

Vilka härliga muddar! Måste nog ta och klämma lite på det där lurviga garnet nästa gång jag har vägarna förbi en garnbutik... det blev ju verkligen en effektfull avslutning!