måndag 29 augusti 2011

Mössor


Här kommer mitt lilla bidrag till Panzisjukhuset i Kongo. Tyvärr kom jag på det här lite sent så jag hann inte sticka så mycket. Men några små kommer ju i alla fall att få lite värme.

Hos mej kom hösten tidigt i år. Jag har redan börjat"boa". Är jag konstig som sätter upp svarta gardiner nu när mörkret infinner sej? Borde kanske ha ljusa som släpper in det lilla ljus som finns. Men jag tycker dom är jättefina och gör det ombonat. Så är det med det:)

Det fina servettstället i form av en katt och träskålen har jag fått av underbara Solan, som tack för att jag stickade lite till henne. Visst vart det fint på bordet?

En sjal i entrådigt ullgarn har jag knåpat i hop. Ser att den är dåligt blockad. Gör om gör rätt.

En ny stickning på gång. Så kul med nått nytt,längtar bara efter att sätta mej och sticka. Men jag tänker uppbåda all viljestyrka och göra lite nytta först. Nu är mitt underbara sommarjobb över, och jag är arbetslös igen.Nån som vill ha en bättre begagnad femtioåring? Man skulle vara som Lotta på bråkmakargatan när man ska sälja in sej själv"de en konstigt men jag är bra på nästan allt". Vem vet kanske väntar världens bästa jobb bakom knuten. Måste ju finnas nån mening med att jag vart arbetslös. Ibland vill man inte höra "allt har en mening" men faktum är att jag tror det är så. Ja det vardagens filosofiska hörna. Nu ska jag göra nytta. Hm undrar vad jag ska göra:)

2 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

Du är välkommen på en kopp om du har vägarna förbi:-)

Cecilia sa...

Du har ju gjort massor! Tillsammans har vi nog gjort såpass många att det kan göra lite skillnad!