onsdag 18 maj 2011

Ett litet livstecken


Mitt första par tvåändsstickade vantar klara. Hade glömt hur tidskrävande tekniken är. Även om det tar tid så är det kul att sticka i den här tekniken. Det är svårt att hitta garn som stämmer med mönstren tycker jag. Mycket kan man ju reglera med stick storlek, men bara till en viss gräns. Klart man kan räkna om maskantal osv men det är inte riktigt min grej. Dessa vantar är stickade i tvåtrådigt garn från Grunnebo Garn. Har valkat vantarna lätt i såpvatten.

Här har jag påbörjat nästa par i samma teknik.

Fick sån lust att sy en dag. Det fick bli ett"kackel spel" eller tre i rad. Hönor och ägg är fyllda med risgryn. Under tiden jag satt och sydde poppade det upp en massa idéer om spel med andra figurer som spelpjäser. Blir nog till att sy några fler spel till vid tillfälle.

Två väskor till har det också blivit.

Har fått en rolig förfrågan. Ska leverera små ulltomtar till Barcelona. Lite underlig känsla att plocka fram ullen för tomtetillverkning så här i sommartider. Måste kolla upp lite vad som gäller för att skicka hantverk till Barcelona. Hur som helst det är ju alltid kul när någon tycker om det man skapar. Jag går förresten i väntans tider. Ska bli moster vilken dag som helst. Stackars syster yster som får ha mej tjatande var och varannan dag"har du känt nåt?Nåt på gång i dag? Men det är ju så spännande:) Nej nu var det nån som ropade från soffhörnet, bäst jag kilar i väg till stickningen som tydligen känner sej lite övergiven. Ha det gott.

1 kommentar:

fale artut sa...

Oj så mycket du har gjort! Rolig beställning! Ha det fint!