söndag 21 november 2010

Bytesaffärer


Får jag presentera Fröken Persson. Gulliga Fale konstaterade att hon kanske började få fler spinnrockar än vad hon behövde. Till min stora lycka frågade hon om fröken Persson kanske kunde få flytta hem till mej.Klart hon fick! Jag hade tomtar som Fale ville ha så då var det ju bara att byta då. Ossian och Klara flyttade till Fale och hennes man,och fröken Persson hem till mej. Nu när fröken Persson flyttat in förstår jag att mina andra spinnrockar saknar flera viktiga detaljer. Ja ja så är det när man är novis i ämnet. Nu kanske det blir lite mera flyt i mina försök att spinna eget garn. Fale ska även karda fina flor till mej,oj vad skoj det ska bli att spinna igen. Får se när tiden räcker till. Lite julmarknader på gång nu så det mesta av tiden går åt till förberedelser för dom. Nu är det dags att åka till jobbet, VILL INTE så mycket annat som är roligare att göra här hemma:)Ha det gott.

3 kommentarer:

Cecilia sa...

Gott att få tag på en spinnrock som garanterat funkar!
Du gör väldigt fina tomtar!

fale artut sa...

Så underbara tomtar, tackar ödmjukast! Fröken Perssons flor är klara, hoppas att hon blir nöjd!

Titias pyssliga hörna sa...

Tack så mycket!