söndag 17 oktober 2010

Nu är det jul igen...........



Ja kanske inte riktigt än,men tiden går snabbt. Fick sån lust att sy lite tomtar. Här ser ni resultatet. Kan väl bli nån liten marknad framöver så ett litet lager kan ju vara bra att ha. Hu vilken kall ruggig höst vi har i år, men det är ju perfekt pyssel väder.Tur att vedboden är välfylld. Att tända en brasa och mysa det är livskvalitet det.

Har även stickat klar min sjal. Jag kan ju aldrig följa ett mönster till punkt och pricka. Ibland straffar det sej. Enligt mönstret skulle man öka en maska i var sida varje varv. På sjalar jag gjort tidigare har jag ökat på vartannat varv. Jag fick för mej att det var så det skulle vara. Resultat vart en lite för långsmal modell. Nästa gång ska jag följa mönstret. Hoppas bara jag kommer ihåg det också.

3 kommentarer:

krajamaria sa...

En ny modell tomtar! Gillar de så klart! :) tycker mig känna igen ett rutigt tyg? :)
Nu är julmarknaden på gång i nordannälden, hoppas att du fortfarande är med!

Mia stickar sa...

Vilken vacker sjal!

Anonym sa...

Vacker var rätta ordet!
moster