måndag 10 november 2008

Lite nytt


Har sytt ett servetställ.Har fodrat det med mellanlägg mellan lagren.


Det här är presentpåsar.Här har jag sytt fodrade påsar.Fyllt med ljus,ljuslykta,och en tändsticksask som jag klätt med samma tyg som påsen.



Vi komma,vi komma från pepparkakeland..........Hittade mönster till dessa i en bok som jag som vanligt glömt att avbeställa i bokklubben skaparglädje.Boken heter en Fröjdefull jul.Tyvärr hade jag inget mellanlägg hemma när jag sydde påsen,så den vart i sladdrigaste laget.


Och så till sist,en väska igen.Jag tycker det är kul att sy saker av gamla jeans.Man känner ju sej lite nyttig när man återanvänder saker.Ja det var väl allt för i dag.Om nån undrar,nej jag har fortfarande inte tagit tag i mina målarbeställningar):Fy på mej,skärpning!



1 kommentar:

krajamaria sa...

Men du! jag noterar en namnlapp! Har jag inte sett på dina saker tidigare! Vad roligt! :)
Pepparkaksgubbarna i förvaringspåsen är så fina!